Mir-Ben.reismee.nl

Dag 5:

Oh oh vermoeidheid slaat toe! Wekker gaat om 8 uur maar die zet ik uit. (Doe ik ook altijdnals ik moet werken) en we worden dus pas om 8.30 uur wakker.

Geen probleem ff tempo maken en een kwartiertje later op pad. We ontbijten waar we dat gisteren ook hebben gedaan. Zelfs hetzelfde menu, in NL kunnen we weer aan de rijstwafels met pindakaas ;-).

Ralf heef besloten met Ben mee te gaan naar het Sea Air Space Museum. Waarvoor ik Ralf erg dankbaar ben, nu hoef ik namelijk zelf niet mee. Uiteraard had ik met alle liefde mee gegaan maar lekker winkelen met Sharon is meer aan mij besteed.

We spreken om half 2 af bij het Chelsea Park daar begint het Meatpacking District. Dat is een oude spoorweg omgetoverd tot een park.

Wij pakkennde Metro richting Macy's in. We grappen wat af over de mannen of ze ons ooit weer vinden nu ze de hele week achter ons aan lopen daar wij van de kaarten en planning zijn. Onze grappen komen bruut tot een eind als wij op het verkeerde perron staan.We snappen er niets van en kunnen ook de juiste Metro niet vinden, we vragen het aan iemand die ons netjes de weg wijst. Helaas hebben we zojuist onze metrokaart al ingecheckt en wordt deze niet nogmaals geaccepteerd binnen 10 minuten, we besluiten over het poortje heen te klimmen. Dat is ons goed rect en we hebben niets verkeerd gedaan, giechelend komen we met moeite over de poortjes heen en voelen ons zo beschaamd dat Sharon zich zelf tegenover een zwerver die tegen de muur aan ligt verontschuldigt waarom we dit aan het doen zijn ;-),

eenmaal bij Macy's kunnen we ons wel 2 uurtjes vermaken, je kunt dit zien als een grote Bijenkorf maar dan veeeeeel groter. Al snel merken we dat het merendeel van al het moois qua budget niet aan ons besteed is. Jammer hoor! Wel komen we een leuke Levi's hoek tegen met goede prijzen. 35/40 dollar voor een broek. We passen wat af en kiezen er beide 2 uit. Wanneer we gaan afrekenen kunnen we nog een speciale korting krijgen als we ons nummer achterlaten en opgeven wat ons jaarsalaris is (heel vreemd) zal wel voor de creditcard zijn. Prima geef ik niets om. Ik geeft netjes aan dat ik 95.000 euro op jaarbasis heb en krijg 25% korting. Nu hebben we dus beide 2 Levi's voor 55 dollar. ;-) JIPPIE

We moeten nu rennen we zijn wat laat en ik sms Ben dat we een kwartier later zijn. Deze blokken zijn groter dan gedacht en we komen nu in een wat minder mooi stukje NYC terecht.

Er ligt wat meer afval op de straten (andere gedeeltes van NYC zijn echt heel schoom) en er lopen wat meer Chappies rond.

Al snel meeten we onze mannen weer en gaan we samen de rails op. Ook dit is in de zomer gewelig en nu wel aardig ;-) Gelukkig hebben we allemaal een rijke fantasie en kunnen we het ons groen voorstellen.

We lunchen licht en wandelen wat rond. Onderweg gaan we volhoudend door met Sharon haar Sneaker zoektocht. Ze heeft zich nogal vastgegrepen en kan de Nike Air Max ULtra Moire niet los laten. Size 7, dat weet weet ik over 2 jaar nog! Helaas overal tevergeefs, ze lachen zelfs als we het vragen, nee die? Die hebben we echt niet meer.

We lopen verder naar Greenwich Village, hier staan alle hele mooie blokken met luxere appartementen. Ook lopen hier veel mensen te wandelen met hun hond, wat je verder niet tegenkomt. We lopen nog een keer een Footlocker in en vragen naar de welbekende schoenen, op Times Square zijn nog 2 paar te verkrijgen. Helaas kunnen ze niet worden vast gehouden. Dus het is gewoon die kant op gaan en kijken of ze er nog zijn. Geen probleem we wilde op tijd weer die kant op, deze avond namelijk een beetje op tijd eten bij het Hard Rock Café en dan nog even hier en daar kijken en richting het hotel om nog ff de koffers gereed te maken.

We pakken de overvolle metro (spits) en denderen die kant op. Footlocker here we come!! Nee hoor die, die hebben wij echt niet meer. Jullie moeten bij de Footlocker een stukje verder zijn. (Gelukkig zijn er er maar 25 in NY), prima zere voeten hebben we toch al. Vol goede moed steken we de straat over en lopen we naar 300 meter de volgende binnen... Nee hoor, wij? Wij hebben die niet. Ga maar naar de Nike store, daaaag daar is de ellende begonnen! Niet te krijgen.

Bij deze plaats ik een officiële oproep, wie ergens de Nike Air Max Ultra Moire vindt, CALL ME!

We lopen nog even de Macy's in om Ben hier naar de horloges te laten kijken. In het NYC pas boekje zaten leuke kortingscodes voor de winkel die we kunnen gebruiken voor een horloge! Ze hebben een boel vitrines methet merk Fossile die dus hele gave klokjes heeft. Zelfs ik heb eindelijk een keuze gemaakt. Het wordt een grote goud/zilver kleurige Fossile. Al die tijd naar Guess gekeken, maar die was in Real Live veel te bling bling naar mijn smaak en de Michael Kors eigenlijk gewoon te duur....Helaas is die die Ben gezien heeft hier niet aanwezig, dus hij moet nog maar eens de Fossile winkel binnen lopen.

Op naar de Hard Rock, het is half 7 en een mooie tijd om te gaan eten. Maar wat een pech! Het restaurant heeft een wachttijd van 1 uur. Daar gaan we niet op wachten en we gaan naar die van gisteren, wat overigens geen Texas BBQ heet maar Dallas BBQ.

Wat een drukte, we hebben gelukkig direct een tafel en laten om het vlees weer goed smaken. Als we weg gaan tegen half 9 staan er 3 rijen dik opgesteld te wachten op een tafel. Wat een gekkenhuis weekend in NYC!

We lopen richting het hotel, daar zit een winkel van Fossile waar Ben voor z'n klok slaagt en ook Ralf een heel mooi exemplaar vindt, We kletsen geweldig met de verkopers die in Brooklyn wonen. Ze wil graag met ons mee naar Europe om aan NY te ontsnappen. Het is haar te druk en je bent altijd weg. Zoals we al dachten je wordt hier geleefd. Je hebt geen huis zoals wij dat kenne. Ze gaat om 6 uur weg naar school, dan gaat ze werken tot 23 uur en als ze thuis is om middernacht gaat ze slapen. Iedereen is hier altijd onderweg, ze eten onderweg drinken koffie op straat en voor vrienden is bijna geen tijd. Dat is ook niets. Als wij zeggen dat we op zondag de gordijnen dicht doen, voor niemand opendoen en de hele dag in onze joggingbroek op de bank hangen (bij wijze van spreken) weet ze het zeker, ze gaat met ons mee naar huis ;-)

We lopen voor het laatst in het donker over het verlichten Times Square en genketen nog even van deze momenten. Wat hebben we het heerlijk met elkaar gehad. We hebben ontzettend veel lol gehad en wat hebben we veel gezien.

Wendy Bruins

Een Michael Kors horloge te duur met een jaarsalaris van 95.000 euro? ;-)