Mir-Ben.reismee.nl

Dag 1:

Dag 1:

Het is zo ver, na maanden van voorpret en planning gaat onze reis beginnen!
Al weken hebben wij met Ralf en Sharon een groepsapp, waarin we de laste dingen bespreken en overleggen. Het zijn vooral de dames die over en weer appen over welke schoenen er mee gaan of welke tas, Benjamin maakt af en toe een flauwe grap maar Ralf heeft zich al die weken niet gemeld, als men niet beter zou weten lijkt het net alsof we met z'n drieën gaan.
Totdat we besluiten om iets voor 5 weg te rijden, daar sprong Ralf vriendelijk doch dringend op in. Dat zouden we namelijk quamaandag ochtendspits niet redden.
(Weet Ralf als zeer ervaren vrachtwagen chauffeur)
Nog eerder vertrekken dus! Om 04.30 zaten we dan in de auto, en werkelijk waar niets aan de hand. 06.20 arriveerde we op Schiphol. Precies 1.50 uur.
Na een kop koffie wat gewinkel en de nodige toiletbezoekjes is het tijd om te boarden.
We vliegen heen met de DL49 (Delta) een vrij klein toestel Boeing737 om 10.35 helaas begint de reis met ruim een uur vertraging. Waarom is me altijd een raadsel. Dan is het wachten op die, dan wachten op toestemming van die en als het puntje bij het paaltje komt zijn we zo laat dat eerst andere vluchten voor mogen.
Maar goed we zitten vrij ruim aan het raam met z'n tweeën naast elkaar.
Er is een media entertainment system in de stoel voor ons waar je U tegen zegt.
Er staan wel 3 films tussen die ik wil kijken en dan hebben we het nog niet eens over alle series gehad!
Er worden flesje water uitgedeeld en het personeel is über vriendelijk (Amerikaans)
Laat de reis maar beginnen!
Na 7.45 uur land onze vlucht op JFK. We moeten ver lopen maar zijn binnen enkele minuten door de douane.
Onderweg hebben we besloten dat we met de metro naar het hotel gaan. Metrokaartjes hebben we namelijk al en het is een beleving op zich!
We pakken de airtrain en de metro en zijn binnen ruim een uur in het centrum.
Alles is zo onwerkelijk, de skyline hebben we net een beetje kunnen zien en hoe gaaf is het om op bewegwijzering borden BRONX te zien staan.
De metro brengt ons tot aan50th streeten we zitten in48th street2 blokjes lopen is goed te doen. Het huisnummer van het hotel is makkelijk, dat is namelijk 234, echter zit daar geen Best Western maar een TRYP hotel. Heel vreemd, we gaan naar binnen en komen tot de conclusie dat dit wel het hotel is maar met een heel andere naam!
Naja, prima we zullen er niet minder om slapen.
De kamer is klein maar netjes. Onze 2 Koffers passen er amper in en dan zullen we het maar niet over het bed hebben (knus wordt het deze week wel) ;-)
We frissen ons op en gaan een hapje eten. Binnen 5 minuten staan we vanuit het hotel op Times Square de ligging is perfect!Hongerig en redelijk vermoeid lopen we eengezellige bar binnen waar ze ook nog eens redelijke prijzen hanteren.
We eten een lekkere burger met frietjes en spreken onze plannen door.
Ik heb energie van het eten en ga het liefst na het eten nog een rondje doen, maar verstandig lijkt ons dat niet. We zijn bijna 24 uur wakker en om morgen wat aan de dag te hebben is het beter om terug maar het hotel te gaan en wat extra slaap te pakken.
We nemen nog even een kijkje bij de M&M store (gekkenhuis) en sjokken naar het hotel.
20.30 uur welterusten City that never sleeps!