Mir-Ben.reismee.nl

Dag 4:

Na een heerlijke nacht gaat de wekker niet af. Gelukkig is Ben weer vroeg van de partij. Op de een of andere wonderbaarlijke wijze is Ben op vakantie altijd vroeger wakker dan wanneer er gewerkt moet worden.

We zoeken een leuk ontbijt plekje op de weg naar Central Park. Vandaag gaan we fietsen. De weerberichten voorspellen voor vandaag en morgen niet veel goeds dus we moeten er maar voor gaan. Het is nu (nog droog) dus geen tijd te verliezen. We ontbijten nagenoeg het zelfde als gisteren. Ei, wentelteefjes en bacon, een heerlijk Amerikaans ontbijt dus.

Wanneer we naar buiten gaan regent het echter al een beetje. Marja na regen komt zonneschijn en we lopen gewoon in F*KING NYC dus geen reden voor sagarijnige gezichten!

We zoeken een Bike Rental we hebben gezien (op internet) dat het ongeveer 10/11 kost per persoon voor 3 uur. Echter komen we langs de ingangen van Central Park hele andere prijzen tegen. 20 dollar per persoon voor 2 uur. Mwa dat vinden we wat veel. Na wat onderhandelen komen we uit op 60 voor z'n alle. Dat klinkt ons al meer als muziek in de oren.

Maar met die in ons achterhoofd van internet besluiten we toch nog even snel op internet te kijken. We lopen namelijk net een van de grotere Apple winkels tegen het lijf ;-). de ingang is een kubus van glas met een lift van glas en een trap naar beneden. Bizar. Een Apple store in de USA staat voor:

- gratis internet

- schone toiletten

- ontmoetings plek

We komen tot de conclusie dat we die Bike Rental van te voren hadden moeten reserveren helaas dus. We twijfelen nog wat en besluiten het park in te lopen tot het grote meer. Dat willen we graag zien. En dit ligt ongeveer in het midden van de bovenste helft. Maar vergis je niet! Central Park heeft een lengte van 10 km. Dus we hebben een wandeling voor de boeg. Maar het is droog en we gaan met volle moed op stap.

Onderweg zijn we het met elkaar eens dat het wat tegen valt, alles is enorm grijs, nat en kaal. Logisch het is Maart en NY heeft een koude winter achter de rug. In de zomer is het hier zeker fantastisch!

Na een uur lopen komen we bij het meer aan en schieten wat foto's. We zoeken de uitgang en besluiten de metro terug naar het begin te pakken. We hebben ons laten vertellen dat in die omgeving de grootste Nike winkel van NY zit. (Denk aan 5 verdiepingen). Dat willen we natuurlijk met eigen ogen zien. We zoeken wat en komen onderweg een Starbucks tegen waar we een lekker koffie drinken met een muffin. Na een leuk gesprek met een Amerikaan met een hele goede kijk op Europe gaan we weer veder richting Nike.

Eenmaal gevonden beginnen onze hartjes sneller met kloppen. De verhalen zijn waar! Zo iets hebben we nog nooit gezien! Op de begane grond draait een DJ die de winkel voorzien van muziek. Deze winkel moet een omzet draaien van ton per dag, dat kan niet anders, wat een drukte alsof het niets kost! Helaas slaag ik (weer) voor een leuk paar om aan mijn collectie toe te voegen.

Sharon wil dezelfde alleen die zijn die er niet in haar maat, een andere maat vragen is dan ook niet zo makkelijk als het lijkt. Alles komt uit een centraal magazijn weet ik veel waar. Wanneer je om een andere maat vraagt gaat dat via computers en bezorgers en duurt dat zo een 10/15 minuten. (Reken maar uit hoelang je dan in zo een winkel je tijd verspilt)

Nadat we klaar zijn nemen we de metro naar Soho. Hier kan leuk gewinkeld worden, er zijn kleine boetiekjes en het is een heel ander stukje NY.

Winkelen maakt hongerig en we halen een burger bij de Mac. Wat een drukte hier op straat. De zon schijnt een beetje en we lopen heerlijk te wandelen langs alle winkels. Wat is het hier ook weer druk! Wanneer er een paar ambulances langs willen kan dat gewoon niet eens. Ze roepen door luidsprekers Out of the way! Maar ja, waar moet je als automobilist naartoe dan, als alles vast staat? Ik zou hier niet wil rijden....

We lopen veel sneaker winkels af maar helaas zijn die op Sharon haar Wishlist nergens te vinden.

Ben daarin tegen kan z'n Wishlist weg stoppen die slaagt namelijk ook voor een paar Nikes die hij in NL niet kon vinden.

Ik krijg een sms van mijn stalgenootje Yvonne, of alles goed gaat er is namelijk een grote explosie in NY, huh? Waar dan, we zoeken een WiFi spot en kijken op NU. Inderdaad heftig, hier een paar blokken verder op. Nou daar hebben we dus niets van mee gekregen. Ja er reden net wat Ambulances misschien dat die op weg daar naar toe waren. Met ons dus alles oké ;-)

Tegen half 7 zijn we uit gewinkeld en nemen we de metro downtown richting de Brooklyn Bridge.

Annick wist me te vertellen dat het uitzicht vanuit de andere kant op Manhattan heel mooi is, vooral in het donker. Deze brug is heel oud, dat is goed te zien maar dat heeft ook zeker zijn charme.

we lopen tot de helft en komen rot de conclusie dat de skyline niet veel beter wordt. Dan wat we nu hebben. De Crysler, Empire state en Rockefeller staan te ver naar achteren op goed te zien te zijn, er staan tenslotte ook flinke wolkenkrabbers voor. We nemen genoegen met de plaatjes die we hebben geschoten en sjokken terug. Onze voetjes doen pijn!!!!!!

De metro weer in richting Times Square het is 20 uur en we hebben honger. Eer dat we wat gevonden hebben zeuren we allemaal. De een heeft honger, de andere een blaar en de volgende moet plassen ;-)

We vinden een leuke tent Texas BBQ heet het. Het is gigantisch. 3 verdiepingen en zelfs een roltrap. Er werken zeker 100 mensen en het is enorm druk. Ze hebben heerlijke dingen op de kaart, spaereribs, burgers, vis, salades ect ect. We eten onze buikjes vol en rollen door de stromende regen naar het hotel.

Tot morgen!

H3nk

Geweldig. Jullie hebben het naar de zin. En leuk om het allemaal mee te beleven middels jullie blog. Ik krijg al last van mijn voeten als ik dat alleen maar lees.....