Mir-Ben.reismee.nl

Dag 3:

Ook vandaag hebben we om 8 uur de wekker staan zodat we om 9 uur op pad kunnen.

We hebben wederom heerlijk geslapen. Al had Ralf vannacht last van een onverklaarbare klopgeest.

Sharon heeft bij de receptie navraag gedaanten van kamer verhuizen mag, het geeft alleen zo een rompslomp. Dus ze proberen het nog een nacht in de hoop dat die zich gedeisd houd.

We ontbijten bij een leuke tent waar we french toast, omelet en bacon eten. Een goed begin van de dag!

We lopen naar de metro en zijn trots op ons zelf dat we na 2 dagen al zo goed hiermee uit de voeten kunnen. Je moet je voorstellen dat het metro stelsel van NYC een stad opzich is.

Na enkele haltes stappen we uit op Whithehall street en kopen de kaartjes voor de ferry. We hebben al heel veel plezier van de city pass gehad. Hier nu weer, Ground Zero en het Empire state building!

Ze proppen de ferry zo vol dat ik me afvraag of dit wel verantwoord is :-)

Maar in Amerika letten ze nogal op de veiligheid dus we hoeven ons vast geen zorgen te maken. Overal worden we gecheckt als op een vliegveld. Wat betekend jas uit, tas af en sieraden. Dit bij alle grote attracties. Veiligheid voor alles!

We komen steeds dichter bij en ik wordt opgewonden als een klein kind. Na enkele minuten hen ik zelf door dat ik spontaan met het liedje Go West van de Pet Shop Boys in m'n hoofd zit. New York is voor mij toch wel het vrijheidsbeeld. Ik maak wel 30 foto's de een nog mooier dan de ander. We hebben ook zo een geluk met het weer! Strak blauwe lucht, dat maakt je foto's of breekt ze ;-)

Na een uurtje pakken we de volgende ferry en varen we naar Ellis Island. Heel mooi als je van geschiedenis houd, daar hebben we dus wel geteld 10 minuten rond gewandeld voor we weer in de rij voor de volgende ferry stonden. Bin there done that :-).

Inmiddels is het weer betrokken en staat er ineens een koude wind. Het is al half 2 en we zijn het er over eens dat het met dit weer niet tof is om in Central Park te gaan fietsen. Gelukkig zijn er plannen om ze te veranderen.

Fietsen doen we als het iets beter is, we gaan nu naar de Crysler Building, Grand Central Station en we doen in de schemer top of the Rock.

We pakken de metro terug (handig die metro kaartjes) en zijn binnen 20 minuten waar we willen zijn. Helaas is het inmiddels begonnen met regenen. We lunchen wat en zijn blij dat we even zitten. Het is inmiddels 3 uur en man wat loop je wat af op zo een dag!

We brengen een bezoekje aan het Crysler Building wat niets voor stelt van binnen. Deze kan je ook niet omhoog het gaat er dus vooral om dat die mooi op de foto staat. Verder lopen we langs de Libery wat eeen plaatje is..echt zoals in ouderwetse films. Gran Central is ook prachtig wat een mooi station. Zo groot en schoon en oud van binnen! Wat hilarisch is, is dat er binnen een Apple winkel zit. Denk dan niet aan een Apple winkel als op de markt in Middelburg maar aan een met 40 man personeel. We vergapen ons hier heerlijk aan al het moois en maken dat we weg komen voordat we een IMAC kopen.

Nu haast maken om naar Rockefeller Plaza te komen onderweg komen we een Fossil winkel tegenzet mooie horloges, de Guess en Michael Kors. Lastig lastig ze zijn allemaal zo mooi! 5th Avenue is dus de place to be om lekker te winkelen.

We maken haast voor het donker wordt. We kunnen hier altijd terug komen om eens op ons gemak rond te kijken.

We halen de tickets op en beginnen aan dit avontuur. In enkele seconde zijn we met de prachtige lift 260 m hoog. De lift heeft een dak van glas met special effect. Zo kijk je dus in de buis omhoog waar allerlei lampjes te zien zijn.

Eenmaal boven is het koud! We schieten wat foto's en gaan naar binnen totdat het iets donkerder is. Hoe donkerder het wordt hoe mooier het is. Het uitzicht is onbeschrijfelijk dit moet je toch wel ooit eens in je leven gezien hebben!

Inmiddels is het 19 uur en gaan we lekker eten onderweg zijn we een.leuke tent tegen gekomen waar we lekker gaan eten. De sfeer is geweldig al is het personeel wat vreemd, in NYC is het schijnbaar normaal om je bord weg te pakken terwijl anderen nog aan het eten zijn. Heel onbeschoft als je het Ralf vraagt ;-) nadat hij hier op subtiele wijze iets van gezegt heeft durfde de ober in kwestie niet meer langs ons te komen.

We hebben weer genoeg beleefd... op de terugweg lopen we nog even de Disney shop in en nemen we een kijkje in de Toy'r Us waar een heus reuzenrad staat. GEKKENHUIS

Karel en Marja

Hey helemaal super om jullie reisverhalen te lezen. Zijn weliswaar niet zelf aanwezig maar we beleven het alsof we er zijn. Mooi en levendig geschreven. Leuk zo met z'n vieren.
Veel plezier nog.
Groetjes Karel en Marja Stinenbosch

Paps

hallo,en nog een mooie tijd da ...zogezien vinden jullie het leuk en ook spannend ..dat mag ook wel , toch ...dus ..tot strakjes dan ...jullie paps...

Pa.Geesing

IK zou die klopgeest maar in de gaten houden,
jullie liepen in dag 4 toch ver weg van de explosie,
wat zullen jullie s'avonds wel bekaf zijn.
veel liefs voor jullie vieren en pas goed op.
Pa neemt een vleugeltje drankxxxxxxxx.