Mir-Ben.reismee.nl

Dag 6:

Dag 6:

Onze laatste dag is aangebroken.
We hebben gisteren nagevraagd gedaan naar de check out. We moetenom 12 uurde kamer uit, wanneer we deze willen bijboeken tot 15 uur kost dat 100 dollar.
DAAAAG! Wat een geld daar kunnen we een hoop andere leuke dingen mee doen.
We zoeken wat om te ontbijten, ik en Sharon ook een beetje, zijn na 5 dagen de ontbijtjes met eieren, spek en wentelteefjes wel een beetje zat en willen een fatsoenlijk broodje. Echter is alles wat gezond is in de USA duur. Een normaal broodje is dan ook al snel 8/9 dollar. Na 2 vergelijkingen hebben we dan wat gevonden wat ons wel aantrekkelijk lijkt. De mannen nog eens eieren met spek en wij een lekker broodje.
Na het ontbijt lopen we richting het hotel, maar man wat een drukte nu al. Het is natuurlijk zaterdag en dat betekend een hoop inwoners zelfs voor zomaar een weekend. De starten zien zwart van de mensen en lopen is eigenlijk geen pretje meer.
We checken uit en laten de koffers achter in het hotel. We maken er een rustige laatste dag van.
Het klinkt heel dom, maar we hebben dat gezien wat we wilde zien. En natuurlijk is NYC groot en hebben we lang niet alles gezien, maar dat wat we wilde hebben we gedaan! Het is mooi geweest. Het was overweldigend en druk en daarom zijn 7 dagen meer dan genoeg.
Ik heb besloten toch voor paps naar een broek te kijken, al is dat erg moeilijk. Ik heb Ben laten passen en een vergelijking proberen te maken maar wat is dat moeilijk.
Elk model valt compleet anders! Ik hoop dat ik de goede heb, dus paps als je dit leest... We hebben ons best gedaan ;-)
Wat wij met sneakers hebben heeft Mevrouw Stinenbosch met parfum, op de valreep heeft Sharon dus nog een lekkere grote fles Lancôme gekocht.
We drinken nog een lekker koffie boven in Macy's en concluderen dat het alweer 14 uur is, tijd om richting de souvenir winkeltjes te gan en nog even langs de apotheek voor goedkope migraine pillen.
Ben gebruikt Exedrin die heel goed helpen, deze kosten in NL 8 euro voor 10, hier kosten deze 8 dollar voor 24! TNX voor de tip Annick.
Sharon koopt nog een leuk glazen beeldje om aan haar collectie toe te voegen en we schuifelen door de drukte naar het hotel.
Als je ooit naar NYC wilt, vermijd dan de zaterdag en zondag. Het is op alle andere dagen net zo gezellig en veel minder druk!
We zijn mooi op tijd, en hebben uitgerekend dat we al met al misschien 1 uur tot 1.1/2 reistijd naar JFK hebben. We zorgen dus dat weom 17 uurweg gaan. We halen de koffers en gaan op pad. De metro rit valt mee. We hebben 2 zitplaatsen in de chaos en de reis verloopt voorspoedig. Het laatste stuk doen we met de airtrain zoals op de heenreis en we komen aan bij terminal 4.
We wilde eigenlijk naar het hoofd gedeelte van de luchthaven omdat we bang zijn dat er in de terminal niet meer zoveel is. Deze ervaringen hadden wealle 4bij Los Angeles en als er niet meer veel winkeltjes en restaurantjes zijn is 4 uur wachten lang!!!
Maar we hebben geluk, de terminals zijn net van iets ander formaat dan bij ons ;-) en er is dus genoeg te zien en te doen. Het is inmiddels half 7 en we gaan lekker eten bij Buffalo Wings we proosten voor de laatste keer met z'n alle op een geslaagde reis, een trip om niet meer te vergeten en zoals de lieve Amerikaan in de metro zei...
Have a blessed trip home....

Karel en Marja

Wat hebben jullie het mooi gehad. Veel gezien en genoten met z'n vieren. Fantastisch dat wij dit ook mee mochten maken.
Veel liefs.